Polityka dotycząca plików "cookies"

Czym są pliki "cookies" ?

Plik "cookies" jest niewielkim plikiem tekstowym, wysyłanym przez serwer WWW i zapisywanym na urządzeniu, z jakiego korzysta użytkownik celem połączenia się z Internetem (np.: komputer, tablet, smartfon). Plik "cookies" pozwala na odczytanie informacji w nim zawartych jedynie przez serwer, który je utworzył i stosowany jest np. na stronach wymagających logowania się użytkowników, monitorowania aktywności odwiedzających czy w przypadku liczników odwiedzin witryny.

 

Zastosowanie "cookies".

W pliku "cookies" zapisywane są rozmaite informacje o użytkowniku danej witryny internetowej jego łączności z serwerem WWW oraz historii przeglądania strony. Dzięki "cookies" serwer może automatycznie rozpoznać danego użytkownika i wygenerować przeznaczoną dla niego stronę. Stosując "cookies" można bardzo łatwo sprawdzić czy dana strona została już odwiedzona, a następnie na tej podstawie wykonać różnorodne operacje np. zaprojektować licznik odwiedzin niewrażliwy na przeładowanie strony (zwiększenie liczby przy odświeżeniu).

 

Zarządzanie plikami "cookies" z poziomu przeglądarki internetowej.

Domyślnie, przeglądarki internetowe, akceptują pliki "cookies". Użytkownicy mają możliwość zmiany ustawień domyślnych przeglądarki aż do całkowitego blokowania tych plików. W przypadku chęci dokonania zmian należy skorzystać z opcji "Pomoc" w menu używanej przeglądarki internetowej.

 

Uwaga!

Serwis internetowy Kwidzyńskiego WOPR wykorzystuje pliki "cookies" i wyłączenie ich może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie się stron w przeglądarce. 

Bezpieczeństwo nad wodą

Wypoczynek często kojarzony z pobytem nad morzem, jeziorami, rzeką. Woda - nawet pozornie spokojna - może być niebezpieczna. Większość utonięć jest wynikiem lekkomyślności ludzi oraz lekceważeniem obowiązujących przepisów. Nierzadkie są również wypadki spowodowane nieostrożnymi zabawami na pokrytych lodem akwenach wodnych.

Kilka zasad prawidłowego przygotowania i postępowania nad wodami umożliwi bezpieczne korzystanie z tej formy wypoczynku zarówno w lecie jak i w zimie.

Organizując swój czas spędzony nad wodą należy zawsze pamiętać, że najważniejszy jest zdrowy rozsądek oraz odpowiednie przygotowanie. W razie niepewności nie bójmy się spytać o radę odpowiednich służb. Starajmy się, by mile spędzany wypoczynek nie przemienił się nagle w szaleńczą walkę o zdrowie lub życie.

Bezpieczeństwo na lodzie

  • Jeżdżąc na łyżwach korzystać należy tylko ze zorganizowanych i nadzorowanych lodowisk.
  • Nie wolno urządzać ślizgawek i lodowisk na jeziorach, rzekach, stawach oraz innych zbiornikach wodnych lub pływających krach.
  • Zawsze należy poinformować kogoś innego o tym, gdzie się wybieramy i o której zamierzamy wrócić.
  • Podczas wędrówki powinno się uderzać co jakiś czas w lód. Gdy pod wpływem uderzenia pokrywa lodowa pęka lub trzeszczy - należy wycofać się tą samą drogą.
  • Cienki i kruchy lód może załamać się pod ciężarem człowieka - to jest główna przyczyna wielu wypadków i utonięć w okresie zimowym.
  • Szczególnie niebezpieczne są miejsca w pobliżu ujść rzek, nurty rzek, ujścia kanałów, ujścia ścieków, ujęcia wody, mosty, śluzy, wszelkie pomosty, miejsca na lodzie z występującymi rysami i pęknięciami.
  • W przypadku łowienia z przerębli należy najpierw dokonać sprawdzenia grubości tafli lodu pokrywającego akwen wodny. Odpowiednia grubość lodu, zdolna utrzymać dorosłego człowieka to 20-30 cm.
  • Jednym ze skutecznych środków zapobiegawczych w trakcie zimowych połowów jest związanie się z towarzyszącą osobą liną asekuracyjną. Zabezpieczeni w ten sposób wędkarze mogą bez problemu pomóc innemu, pod którym załamał się lód. Ponad to warto też wyekwipować się w kamizelkę ratowniczą.
  • Jeżeli decydujemy się na wjazd samochodem na lód należy być przygotowanym do szybkiego opuszczenia pojazdu. W tym celu należy odpiąć pasy bezpieczeństwa i opuścić szyby.

Bezpieczeństwo podczas żeglugi

  • Przede wszystkim trzeba zapoznać się z komunikatami dotyczącymi prognozy pogody w rejonie pływania.
  • Jeszcze przed wypłynięciem obowiązkowo sprawdzić trzeba stan techniczny łodzi, żagli, steru i olinowania.
  • Trzeba zadbać, aby każdy z pasażerów łodzi miał na sobie kamizelkę ratunkową.
  • Musi być przygotowana kotwica (minimum 25 metrów), a żagle muszą być gotowe do refowania.
  • Na pokładzie dodatkowo powinna znajdować się apteczka pierwszej pomocy i koło ratunkowe.
  • W czasie pływania ważne jest, aby omijać mielizny i skały. Szczególną uwagę trzeba też zwracać na innych uczestników akwenu wodnego i odpowiednio wcześnie rozpocząć manewry wymijania.
  • Trzeba zachować czujność, aby w porę wypatrzeć znaki ostrzegające.
  • Przy bardzo silnych wiatrach należy odpowiednio zrefować żagle i zachować szczególną ostrożność.
  • W przypadku, kiedy jacht potrzebuje pomocy należy wywiesić na topie masztu koło ratunkowe lub kamizelkę asekuracyjną.
  • Jeżeli wieje bardzo mocno i nie możemy kontynuować bezpiecznej żeglugi, należy schronić się do portów bezpieczeństwa.
  • W razie potrzeby należy rozważyć i zaplanować alternatywny środek transportu.
  • W razie jakichkolwiek problemów należy dzwonić na numer alarmowy 112 lub na numer alarmowy Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (WOPR) 601 100 100.

Bezpieczeństwo podczas kąpieli

  • Najlepiej kąpać się na specjalnie wyznaczonym kąpielisku strzeżonym przez służby ratownicze. W takich miejscach białe flagi zezwalają na kąpiel, czerwone jej zabraniają. Pole kąpieliska wyznaczone jest bojami żółtymi (dla początkujących pływaków) oraz bojami czerwonymi (całkowity obszar kąpieliska).
  • Nie wolno wchodzić do nieznanej wody. Grozi to złamaniem nogi o podwodne kamienie, zaplątaniem się w korzenie przy nurkowaniu, ugrzęźnięciem w mule, a nawet utonięciem.
  • Nie wolno wchodzić do wody "z marszu", kiedy ciało jest spocone, a organizm zmęczony i rozgrzany.
  • Kąpać się można dopiero po dłuższym odpoczynku - nigdy zaraz po obfitym posiłku. Po posiłku należy odczekać 2 - 2,5 godziny przed wejściem do wody.
  • Nie należy pływać samemu - zawsze z inną osobą, która przynajmniej będzie mogła nas obserwować i w razie problemów będzie zdolna do udzielenia pomocy.
  • Należy unikać jedzenia i żucia gumy podczas pływania - w takiej sytuacji łatwo jest się zadławić.
  • Alkohol i pływanie to złe połączenie. Upośledza on ocenę sytuacji, zmysł równowagi i koordynację ruchową (zwłaszcza w  wodzie). Ponadto zmniejsza umiejętności pływackie i zaburza termoregulację organizmu.
  • Surowo zabronione jest wrzucanie do wody śmieci, zwłaszcza szkła. Stwarzamy w ten sposób zagrożenie nie tylko dla siebie i innych pływających, ale też dla flory i fauny akwenu wodnego.
  • W przypadku złego samopoczucia, uczucia zimna i sinienia palców czy ust należy bezwarunkowo wyjść z wody.
  • W trakcie kąpieli nie wolno udawać tonącego, krzyczeć, bądź wzywać pomocy, jeśli jej w rzeczywistości nie potrzebujemy.
  • Nigdy nie należy skakać do wody (zwłaszcza na głowę) w miejscu, którego się dokładnie nie zna. Rzeźba dna dość często się zmienia.